Hoed, gansje, hoed! - Reisverslag uit Meyrals, Frankrijk van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Hoed, gansje, hoed! - Reisverslag uit Meyrals, Frankrijk van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Hoed, gansje, hoed!

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

18 Juli 2013 | Frankrijk, Meyrals

Gisteravond even verderop bij een auberge neergestreken waar alles om gans draaide. Er werkte ook een NL vrouw, dus dat was heel eenvoudig. Ze hadden hun eigen ganzen; die kwamen met 6 weken, bleven dan nog 3 maanden en werden dan geheel verwerkt. Martin ging voor het hele pakket, ik nam de paté en daarna een rundersteak. Toe was er crême brulée en vacherin. We liepen daarna weer retour hotel.

Vanochtend om 8 uur op. Ontbijt op grote houten vlonder met zonnedoek buiten, erg smakelijk. Daarna naar de stad Sarlat-la-Caneda. Heen met Tonton, geparkeerd en een flinke heuvel afgelopen richting centrum. Het had iets van Dubrovnik, Trogir, en andere middeleeuwse steden; prachtige gele stenen huizen met allerlei details, zelfs gotische ramen hier en daar. Kleine steegjes en tunneltjes en overal, net als elders, souvenirwinkels en restaurants. Kathedraal Saint Frummèl bekeken, niet heel bijzonder. Op terras koffie en mensen kijken. Toen even in bijna verscholen supermarktje (het moet niet eenvoudig zijn om in zo'n plaats gewoon te wonen...) wat brood en Reblochon kaas// de Zusters Gourmandinen lezen ook mee// gekocht en omhoog naar de auto geklommen. Het was redelijk warm en het werd nog wat warmer toen de Tonton een Notnot bleek te zijn. Hij wilde wel vertellen wie de eigenaar was en de weg naar het centrum van Sarlat , maar niet meer waar het hotel was.

We gingen dus op het gezicht en op de reuk richting hotel, want precies op de kaart staat het niet. Het is ons gelukt en dus onder een (kersen? boom naast onze kamer geluncht. Toen wat gelezen, gedommeld en geluisterd naar gerommel in de verte. Dat liep uit op grotemensenonweer met flinke plensbui. Even naar binnen dus. Het had hier al lang niet meer geregend, dus voor de streek was het prettig. Nu, 20 uur, is het een stuk frisser en dat heeft ook zo zijn voordelen. We gaan direct met de auto een restaurant zoeken even verderop.

Morgen doen we ws het kasteel Les Milandes, vlakbij, waar Josephine Baker heeft gewoond, dus daar moet je dan wel heen, toch...Zie verder film Odette Toulemonde.

Dat was het wel weer vandaag. Gisteren ook vliegende herten bij de deur, niet van die hele grote, maar het begin was er.

Nu weer iets eten, doewie

• 18 Juli 2013 - 20:41

Hannie:

Goedenavond heren,
    Wat leest het weer heerlijk,ik waan mij ook in France.Het kasteeltje van Josephine Baker lijkt mij zeer de moeite waard.straks weer even op de kaart kijken waar jullie precies zitten.Wel lekker dat jullie een grote mensenonweer hebben gehad,koelt lekker af en meestal ruikt het ook lekker.Hier is het heerlijk warm, echt zomer.
    Voor zo direct eet smakelijk en voor morgen gezond weer op en eenheden fijne dag.
    Groetjes
    Hannie

• 19 Juli 2013 - 11:34

Geer:

Vriendjes,wat gezellig om weer wat te vernemen van U beiden.Zo te lezen is het daar weer genieten,al was het maar van het ganzenvlees.Kun je alvast wennen.Het zal hier toch straks wel bij de Lidll liggen?
    Vandaag is T weer even naar het verbetering instituut .Hier voor de rest warm en prettig toeven.
    Nog een paar prettige dagen en laat de bananen van Jo hangen.Ze had al zo weinig om het lijf!
    xxx Geer en Til