Pindaya-Inle meer - Reisverslag uit Nyaunglebin, Myanmar van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Pindaya-Inle meer - Reisverslag uit Nyaunglebin, Myanmar van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Pindaya-Inle meer

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

03 December 2013 | Myanmar, Nyaunglebin

Lieve lezers,
Waar waren we gebleven, in Kalaw, 's ochtends de markt en daarna een wandeling van 3 uur, en daar allerlei groentes en vruchten gezien, zoals gember, mosterdzaad, kool en bloemkolen, er was voldoende. Via een dorpje waar ze veel thee droogde in de zon, dus wij een huisje in en daar thee gedronken, moeder deed een weefgetouw rukje en verkleedde twee gasten in traditionele kleding weer terug gelopen naar Kalaw en 's middags een nieuwe rugzak gekocht de mijne was uitgescheurd van de vele souvenirs.
Zondag naar Pindaya daar zijn we met 8 mensen van de groep die bestaat uit 18 personen een trekking gedaan, wat achteraf niet mis was.
Hannie's rugzak werd gedragen door een gids die met ons mee liep en die vertelde wat we onder weg zagen, een tweede gids liep vooraan en die liepen stug door.
We zijn begonnen op 1100 meter en we gingen naar 1600 meter in een vrij steil gebied met kiezel en modderpaden.
Daar aangekomen, we hadden onderweg nog wel geluncht, het was 16.00 uur. Het was een klooster en wij sliepen in de meditatie ruimte op de grond met dekens. 18.00uur kregen we eten drie gangen menu, soep rijst met alles erop en eraan en fruit toe.
20.00 uur naar bed want het licht ging uit, tot 6.30 geslapen ontbijt en kwart voor 8 vertrokken voor de terug wandeling van 3,5 uur.
We kwamen doodmoe aan in het hotel, daar heerlijke douch genomen en een klein tukje gedaan.
We gingen 's middags naar de Gouden Grotpagode die ook weer boven op een berg was, maar gelukkig gingen we met bus.
In deze grot staan 8094 boeddha beelden en er komen er nog steeds nieuwe bij, ongelofelijk de hoeveelheid.
Als slot nog naar een paraplu handwerk winkel geweest waar ze van geschept boombladen en bloemetjes en hand gemaakte frames paraplu's maken.
Vandaag 3/12 naar het Inlemeer gereden en onder weg een houten klooster met monniken bezocht.
Na de lunch gingen we voor een 2,5 uur duurde boottocht over her Inle meer, waar vissers, drijvende akkers en huizen op palen zagen.
Morgen ochtend om 8.00 uur vertrekken we voor een dagtocht over het meer wat een oppervlakte heeft van 158 kilometers.
Dus daar later over.
Ik ga douchen en weer eten en morgen vroeg op.
( dit is geen vakantie maar werk )
Allemaal de groetjes van Hannie en Martin

• 03 December 2013 - 17:33

Madelein:

Het is weer een hele mooie reis die jullie maken. Maar al die groentes, gember en dergelijke zie ik bij mij in amsterdam oost ook hoor. Gelukkig kan je na thuis komst weer lekker uitrusten.

• 04 December 2013 - 11:30

Theo:

Hallo Mart,

Ja, je maakt wat mee daar, ik vind het toch wel een beetje vermoeiend hoor al dat klimmen en dalen.
    Heb dat 1 x in Thailand gedaan zo'n berg op klimmen, op de terugweg moesten we nog 1 x een berg, ik was kapot en natuurlijk bloedheet en vochtig.
    Die tempels en die boeddha's liggen meestal op hoge bergen, klimmen maar, nee dat hoeft voor mij niet meer.
    De laatste reis in Thailand huurde ik meteen een scooter als ik aankwam op een nieuwe locatie.

Hier in Amsterdam aan de Stephensonstraat gaat alles voorspoedig, lampen opgehangen, in de badkamer glazen planken opgehangen, de keuken allemaal rekjes van Ikea opgehangen (tja ga vaak met Ans naar die winkel) tv beugel opgehangen, kavels weggewerkt en ga zo maar door......
    Groet

Tags: ,