Van Popayan via Silvia naar Cali - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Van Popayan via Silvia naar Cali - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Van Popayan via Silvia naar Cali

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

23 Oktober 2014 | Colombia, Pereira

Zondag 19/10 Na 7 uur rijden naar Popayan, onder weg moesten we stoppen voor een militaire controle de jongens die daar staan blijven 5 maanden ophun post en 1maand vrij, zij vonden het leuk om met ons op de foto te gaan.
We gaan namelijk door door het oerwoud en daar kan de de Farc zijn.
Niets gebeurt en kwamen in ons hotel wat midden in het centrum lag, wat rond gelopen en lekker bij de Italiaan gegeten.

Maandag 20/10 Vrije dag in Popayan, hier wordt de beste koffie geschonken dus wij naar dat cafe en dat was ook zo. Colombia exporteerd 85 % van zijn koffie naar het buiten land en de slechte koffie blijft voor binnenlandse consumptie.
Ondanks de aardbeving die het stadje in 1983 trof is nog aardig wat van de vroegere grandeur bewaard gebleven zoals de imposante koloniale huizen, kerken en kloosters.
We hebben het hoofdkantoor van de Samana Sante bezocht met alle beelden die in de optocht meegaan gezien soms gruwelijk te zien.
We werden door Colombiaanse dames gewaarschuwd vooronze fototoestellen en niet naar een bepaaldewijk te gaan.
Tijdens onze lunch begon het te regen en te onweren met een grote hoeveelheid van water en hagel, in dit soort landen zijn de stoepranden erg hoog maar dat is omhet water goed te kunnen afvoeren.

Dinsdag 21/10 Via Silvia naar Cali, In Sivia en omgeving wonen de Guambiano indianen zijn spreken hun eigen taal en de vrouwen dragen zware rokken met poncho en een bolhoedje en de mannen een blauwe rok en ook een bolhoedje het lijken allemaal als de DIKKE uit de film.
Er was weekmarkt dus er wasvan alles te koop hier.
Laat in de middag kwamen we aan in Cali de crimineelse stad Colombia dat komt door de drugs cartels.
's Avonds kregen we een salsa demonstratie en natuurlijk moesten wij ook de pasje leren en uitvoeren.
Cali is de stad van de salsa trouwens er wonen hier 3 miljoen mensen.

Woensdag 22 /10 Armenia hier kwamen in de namiddag aan grote kamer met drie bedden dus ik kan kiezen. W blijven hier 3 nachten en meteen wat overhempjes laten wassen.
's Avonds in het restaurant gegeten en zij hadden een koffiebiefstuk was best lekker.

Donderdag 23 /10 vroeg op en naar Salento hier gingen per jeep naar het nationaalpark waar we met een lokale gids een wandeling van 2.5 uur maakte.
Hier staan palmbomen met een waxlaag die wel 60 meter hoog kunnen worden.
Toen we terug wandelde werd het mistig en koud dus het werd een ander progamma voor de middag het pitoreske dorpje Flandria had een uitkijktoren maar die was dicht van wegen de mist.
Vroeg gegeten aan de snelweg en kan zo doende dit verslag schrijven.

Morgen 24/10 een rustige dag wij doen alleen de koffietour en de rest van de groep gaat vroeg naar de botanische tuinen en vlinders bekijken.

Jullie zijn weer bij en de groetjes van Hannie en Martin

• 23 Oktober 2014 - 21:38

Petra:

Wat een pech is dat wanneer je zo'n heel verhaal hebt geschreven en dan valt het weg. Jammer. Volgende keer beter. Love xx

• 24 Oktober 2014 - 10:38

Theo:

Ja, dat was inderdaad een lang reisverslag. in Thailand heb je ook van die hoge stoepranden, nu weet ik waarom dat is. Neem je nog zo'n bolhoeden mee?
    Groet Theo

• 24 Oktober 2014 - 12:33

Jip:

Dus jullie gaan niet naar de botanische tuin, na alle moeite die ik altijd doe om jullie te wijzen op mooie bloemen en planten. Schande!

Hier vandaag ook regen, maar niet zo extreem.

• 25 Oktober 2014 - 15:42

Astrid:

Helemaal gelijk een dagje rustig aan. Wat een ervaringen weer. Veel plezier verder