Van Medellin naar Minca - Reisverslag uit Minca, Colombia van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Van Medellin naar Minca - Reisverslag uit Minca, Colombia van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Van Medellin naar Minca

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

27 Oktober 2014 | Colombia, Minca

Gisteren 26/10 (sterfdag van mijn moeder) om 7.00 uur op het plein voor het hotel de beelden van Botero gefotograaft het was lekker rustig en zondag morgen, na het ontbijt richting Santa Fe anderhalf uur rijden van Medellin. Het regende maar in Sante Fe was het droog, we gingen met Tuk Tuks naar een oude hangbrurg die 119 jaar is, hij werd helemaal opnieuw gerestaureerd, hij bestaat uit hard hard en staal.
Sante Fe is een pitoresk dorpje met een plein, kerk en kroegjes.
In de kerk werd na de mis een kindje gedoopt. Daar een kleine lunch en dan weer richting Medellin.
Medellin is een stad van 3 miljoen inwoners met veel torenflats en ligt tussen bergen, die verbonden zijn met een publieke kabelbaan waar wij natuurlijk gebruik van maakte.Ben niet zo gesteld op kabelbanen, alleen al de hoogte.
Uit de kabelbaan naar het metrostation dat op elkaar aansluit naar het centrum, waar we werden opgewacht door iemand van het straatkinderen project.
Wij waren in een thuis voor jongens van 8 tot 14 jaar, ze kregen hier sport, cultuur en nog iets ik kom er even niet op.
Het project werd geleid door een Nederlander, die nu verschillende van dit soort thuizen heeft voor jogens en meisjes.
Deze kinderen die geen ouders hebben worden hier beschermd tegen de vreede wereld, want er liggen hier overal daklozen opstraat.
Ook hier is het niet veilig, onze chauffeur had ons bij de kabelbaan afgezet en ging wat eten, hij werd gerold van zijn portemonee, teloon en identiteitskaart.

Maandag 27/10 naar het vliegveld van Medellin dat is anderhalf uur rijden, daar ingecheckt en met de vlucht van 12.10 uur naar Santa Martha dat is goed een uur vliegen het ligt aan de kust. Maar gingen met bus via een zeer hobbelige weg naar Minca wat hoog in de bergen ligt, er vliegen hier allemaal kolibries van groen tot zwart.
Morgen gaan we het nationaal park in voor twee nachten, wij slapen in een tent en er zijn ook mensen die in een hangmat slapen. Hier hebben we natuurlijk geen verbinding met de buiten wereld , dus dat hebben jullie te goed over een paar dagen als we in Cartegena zitten maar dat is een rijden van hier.
Groeten Hannie en Martin

• 27 Oktober 2014 - 22:45

Madelein:

Wat een belevenissen weer allemaal. Veel plezier in het nationale park, veel liefs

• 29 Oktober 2014 - 10:28

Geer :

Prachtig allemaal weeren ook fijn geschreven.
    xx geer

Tags: