Van Minca,Tayrona naar Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Van Minca,Tayrona naar Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Van Minca,Tayrona naar Cartagena

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

31 Oktober 2014 | Colombia, Cartagena

Dit is het laatste verslag van onze rondreis door Colombia.
Dinsdag 28/10
In Minca zaten we te ontbijten met honderden kolibries, wat een prachtig gezicht was maar moeilijk te fotografen.
Wij weer 3 uur in de bus naar het Nationaal Park Tayrona met zij ongrepte natuur met de mooiste stranden van de Caribische kust, kristalhelder water en een oerwoudachtig achterland.
We gingen te voet met onze dagrugzakken, waar voor nachten spullen inzaten, naar Arrecifes onze slaapplek maar dat duurde ongeveer 1.5 uur over rotsen, gladde paden en duinen.
We kwamen drijfnat aan, maar gelukkig stonden onze een persoons tentjes klaar. (colemanstenten)
Wat op de fris en een pilsje gingen we eten, we moesten ons paspoort laten zien want zonder paspoort konden we in dit restaurant niet eten, waarvoor ze ons paspoort nodig hadden weten we nog steeds niet.
Tijdens het het eten begon het te bliksemen en met bakken kwam de regen naar beneden enkele tenten waren niet waterdicht maar gelukkig onze wel, we hebben droog de nacht door gebracht.

Woensdag 29/10
Vrije dag, wij naar het Cabo strand dat driekwartier wandelen was maar we deden er 1.5 uur over. Prachtig strand en lekker zwemwater daar lekker gezeten en rond gekeken.
De terug wandeling ging wel in driekwartier, en na wat verschoons te hebben aan getrokken gingen we maar naar het andere (goedkope restaurant) daar was het druk met packpackers, Israelieten, Canadezen, Fransen en natuurlijk Nederlanders.
Het begon weer te flitsen en te regenen maar wij wisten dat onze tenten droog bleven dus hadden niets te vrezen.
Goed geslapen.
Donderdag 30/10
Bij het restaurant gewacht op de broodjesman die heerlijke warme broodjes wij hadden een broodje kaas met tomaat en bascilicum.
We moesten weer terug lopen maar we konden onze dagrugzakken mee geven met paarden die een andere route liepen, en dat was best een verademing, want nu deden we er 3 kwartier over maar we waren wel weer drijf nat van het transpireren.
3 uur rijden dan weer een plasstop en om 2 uur lunch aan het strand, we deden ook een tussenstop voor enkele medereizigers voor een modderbad dat zat in een krater van een berg en werden daarna gewassen door dames in de rivier.
18.00 uur kwamen we aan in het hotel wat midden in de oude stad ligt, de buiten zijn vreselijk met enorme hoge flats.
Op een pleintje waar muziek werd gemaakt en gedanst een pizza gegeten.
Vrijdag 31/10
Stadswandeling van 4 uur gedaan en natuurlijk weer veel foto's gemaakt van mensen en gebouwen.
Cartagena is door de UNESCO als stad uitgeroepen tot historisch erfgoed. In de koloniale tijd werd van hieruit goud en andere rijkdommen naar Spanje vervoerd. Je hebt hier ook steden die naar Spaanse steden zijn vernoemd zoals Barcelona, Sevillia,Valencia en ga zomaar door.
Terwijl ik dit allemaal op schrijf flits en onweer het weer vreselijk buiten, jullie hebben goed weer in Nederland maar hier is het gemiddeld toch zo'n 30 graden.
Allemaal bedankt voor de leuke reacties en tot ziens in Nederland.
Groetjes Hannie en Martin

• 31 Oktober 2014 - 23:24

Madelein:

Goede reis! Weer terug naar huis, hier is het ook zomer hoor.

• 01 November 2014 - 09:34

Theo:

Ik wens jullie een goede terugreis toe, vandaag wordt het hier 20 graden.

Groetjes

• 01 November 2014 - 11:12

Paul:

hey meiden
    wij wensen je een goede terugreis !
    wij zitten vandaag in de zon in de tuin in onze bikini !
    KUS

• 01 November 2014 - 12:41

Ans:

Hele goeie reis terug.

• 01 November 2014 - 13:43

Geer:

Een hele goede reis en kom heel aan.
    ps als je toch leest dat Paul in z'n bikini zond,moet je toch ernstig afvragen of je wel weer naar huis wil!
    xx Geer

• 01 November 2014 - 17:24

Astrid:

Hele goede terugreis en tot gauw