Nagekomen berichten - Reisverslag uit Bad Bellingen, Duitsland van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Nagekomen berichten - Reisverslag uit Bad Bellingen, Duitsland van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Nagekomen berichten

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

08 Augustus 2016 | Duitsland, Bad Bellingen

Dat jullie straks niet in kamers vol visite gaan roepen dat wij iets achterhouden.

Opmerking 1: ik kan nog steeds colgate en prodent uit elkaar houden. Er stond daar tot in 2035 genoeg parfum om de Europese Unie zoet te laten geuren, maar tandpasta was er alleen van Colgate.

Opmerking 2: vergeetmomentje: wij reden zaterdag langs Reggio nell' Emilia en zagen daarvan langs de snelweg het station. Een soort supersonische witte golvende harmonica, iets van witte vouwblaadjes, bedenk het maar. Gewoon even kijken op google station reggio emilia, je weet niet wat je ziet. Als we hadden gekund, waren we gestopt.

Opmerking 3: het avondeten gisteren. Er waren bezorgde vragen over parma dit en parma dat, maar die zijn gisteren ruimschoots opgelost. Vooraf ham, salami en kaas, met vork en mes. De kaas kristalkorrelig, erg lekker. Daarna nam Martin de biefstuk die ik zaterdag had, dat wil zeggen, anders krijgen we dat weer, datzelfde gerecht en niet diezelfde biefstuk. Ik koos kalfsvlees, maar dat was op , dus ik landde bij de gesneden biefstuk overdekt met parmezaanse kaasbrokken, balSAmico azijn en rucola. Daarna eenvoudig limoncellootje.

Vanochtend kreeg Martin bij ontbijt hoestbui en werd er onverwijld een glas water aangerijkt, heel parmezaans of wellicht parmantig aardig ook.

Vanochtend 7 uur op, ontbijt, afrekenen, koffers in auto en snelweg op naar Milaan, om Milaan heen, voor de grens tanken ook hier weer met door juweliers verrijkte benzine. Bij Coma de grens over en plots ander landschap, van vlak naar bergen, zelfs hier en daar sneeuw. Voor Gotthardtunnel een half uur langzaamaan, toen 16 km tunnel aan een stukje en daarna bij Vierwoudstedenmeer nog een keer 9 km. Soort drievoudige Lutsch met dubbele Rietberger erachteraan.

Na Gotthard twee broodjes, twee flesjes appelsap, 19 eu inclusief 2 eu plaskorting met bonnetje. Raar ook dat het toerisme in Zwitserland terugloopt.

Toen even ingedut tussen Luzern en Basel, dwz ik, Martin niet, anders had dit niet geschreven kunnen worden. Nu weer in hetzelfde hotel in Bad Bellingen als op heenreis. Was goed, niks aan veranderen. Net op balkon met de digikrant om te zien welke agenten er nu weer zijn aangevallen .

Morgen laatste stuk, maar ik vermoed, als er verder geen vragen zijn, dat dat stuk alleen kilometers betreft en geen woorden of alinea's. Leuk dat jullie zo ook iets aan onze vakantie hebben gehad.
Gruezi, Martin en Jip

• 08 Augustus 2016 - 21:49

Astrid:

Leuk. Welterusten voor zo en goede reis morgen

• 08 Augustus 2016 - 23:58

Theo:

Nou Jip, heb weer genoten van je mooie een leuke reisverhalen. Werd wel een beetje gek van al die kerken met die mooie fresco's.
    Wens jullie een goede terugreis toe en dan kunnen jullie hier eindelijk een beetje tot rust komen.
    Heb de foto's van het station bekeken op google fantastisch hoor dat harmonica dak.
    Ja het ligt naast de snelweg.

• 09 Augustus 2016 - 08:24

Geer:

Dank voor alles en n goede en veilige trip een thuiskomst

• 09 Augustus 2016 - 11:28

Madelein:

Ook wij (samen met Loes en Hileke) genoten van jullie verhalen.. Goede thuisreis!!