Aluminium! - Reisverslag uit Loures, Portugal van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Aluminium! - Reisverslag uit Loures, Portugal van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Aluminium!

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

25 Juli 2013 | Portugal, Loures

Vandaag was het weer ongelofelijk warm. Na het ontbijt de auto gepakt voor een korte rit )ongeveer 60 km' naar ons volgende hotel in Lourmarin. Eerst gestopt in Les Baux- de-Provence, dat officieel de titel van een vd mooiste dorpen van Frankrijk draagt. Je moet voor het dorp parkeren en 5€ betalen, ongeacht je verblijf. Daarna klim je omhoog en kom je in een dorpje van witte steen met overal winkeltjes, soort Mont St Michel. Het was nu nog niet druk, maar we kunnen ons voorstellen dat het vol loopt met bezoekers. Mooie oude kerk, mooi uitzicht over de omgeving, maar ik had er nog wat bloembakken tegenaan gegooid. Weer richting auto en onze parkeerkaart om niet doorgegeven.

Gisteren trouwens een tankende non gezien, Ze glimlachte vriendelijk naar mij, want ze kende me niet. Benzine overigens 1,57€.

Toen iets verder door naar St Remy de Provence, soort Arles in het klein. Hier voor 2€ geparkeerd, ook overal leuke winkeltjes en weldadige schaduw van platanen. Grote classicistische kerk van lichte steen bleek van binnen heel donker gedecoreerd, wonderlijk. Koffie op terras, cappuccino met een rietje. Er tegenover een boekwinkel (daar lijken er weinig meer van over; ook borduurwinkels zijn hier schaars); dus daar wat cijferschriften aangeschaft (carnets de bord op A5). Die kun je ook in Den Haag kopen, maar deze zijn van lavendelpulp gemaakt en ruiken dus anders. Meteen 4 stuks gekocht, dus tot schooljaar 2016-2017 klaar. Toen weer verder over binnenwegen overhuifd door platanen. Weer ander landschap hier, minder droog ,meer populieren en zo. Te Lourmarin geparkeerd (ook zo'n onderscheiden dorp) en daar op terras een omeletje. Beetje rondgelopen, mooie mineralenwinkel gezien. Die hebben ze dan weer wel.

Ons hotel ligt buiten het dorp op de weg naar Vaugines. Hek met luidspreker. Kamer op begane grond, maar geen eigen zitje buiten, plafond gewelfd. Zitten hier twee nachten. Ernstig warm, dus moesten eerst ontschwitzen. Beetje gelezen en gemaft, toen gezwommen. Internet doet het alleen bij de receptie, dus zit daar te typen op prachtig meubilair met wild gekleurde velours strepen. Eten straks om 8 uur hier in het hotel.

Moeten morgen ws naar Isle sur la Sorgue om te zien waar P en W vaak uithangen. Hopelijk mogen we daar nog komen als we hun namen noemen...

Au secours!

• 25 Juli 2013 - 19:33

Hannie:

Fantastisch die verhalen ik zit te genieten,maar zie opeens dat jullie in Portgual zitten.Ik heb waarschijnlijk een paar dagen gemist,alhoewel de beschrijvingen toch wel weer op Frankrijk slaan.het zal door de warmte komen! mes amis geniet van de komende dagen en au bientot

• 25 Juli 2013 - 22:44

Paul:

lieve tantes
    loop het hoofdstraatje door ( let op de lekkere slager aan je rechterhand iets voorbij het midden) tot het kerkje(isomoptevreten)
    daar is ook het leuke terras van cafe de france.
    de antiekcentra zijn vrijdag nog allemaal gesloten , gaan op zaterdag weer open
    als je roept les deux tantes de ollande moet je rennen voor je leven!
    bonne chance
    bisou

• 26 Juli 2013 - 09:32

Lianne :

Beste Yari
    Toch heerlijk na dat ik 3 weken de tour de France, weer in een soort tour de France zit. Maar als geograaf vind ik het wel wonderlijk dat je zo snel van Frankrijk in Portugal zit.

Groetjes Lianne Barones van de spoorbuurt.