Les mutilés/ mutilées de guerre? - Reisverslag uit Port Grimaud, Frankrijk van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Les mutilés/ mutilées de guerre? - Reisverslag uit Port Grimaud, Frankrijk van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Les mutilés/ mutilées de guerre?

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

29 Juli 2013 | Frankrijk, Port Grimaud

Op de titel, oorlogsverminkten kom ik straks, goed?

Gisteravond op het pleintje bij het hotel in een vd restaurants mosselen met frites en lasagne gegeten. Koffie toe, nog wat gewandeld en op het balkon vd kamer naar de voorbijgangers gekeken. Alles ingepakt.

Vanochtend om 6.30 op, grijze lucht, nat balkon, aangenaam fris. Af en toe bliksem. 7 uur ontbijt, auto gehaald, uitgecheckt, ingeladen en naar Ste Maxime gereden voor snelle toegang tot snelweg. Langs de route prachtige hoge heggen met volop bloeiende oleanders en blauwe mannentrouw/ soldatenliefde.

Toen de snelweg op richting Aix. Af en toe zon, bliksem, kletterbui, ook nog beetje hagel, kortom ideaal reisweer. Onderweg gestopt voor koffie en daarna richting Lyon, waar je een beetje door de stad moet en waar je dus in langzaam rijdend verkeer terechtkomt. Toen we daar doorheen waren, gestopt voor een broodje en in de supermarkt nog wat bananen (tegen de kramp, goed onthouden!), lekkere Bretonse wafeltjes en nog wat kleine dingen gekocht.

Door gereden langs Macon, Chalon, Beaune en bij Dijon van de snelweg af voor ons hotel in Arc-sur-Tille. Klein dorp, maar wel met mooie bloemperken en bakken. Redelijk murw in hotel. Grote kamer in gifgroen met oranje en wit. Meisjesbadkamer met paardentegels en een schrikbarend vergrotende vergrootspiegel.

Verder ligt er een folder voor een schoonheidsintsituut waar je kunt laten epileren. Zo kost een halve arm 10 euro en een half been 16,50. Zouden ze die hier veel krijgen... Komen alle geamputeerden uit de buurt hier regelmatig om hun stompen te laten epileren...

En verder kun je ook het volgende programma krijgen

Jambes completes plus maillot integral voor 51 euro ou ticket de metro plus aisselles

Ik neem aan dat het hier een bikini epilering betreft en dat die ook zo groot als een metrokaartje kan, maar misschien kun je hier ook hele benen met ingebouwde maillot krijgen.

Er is natuurlijk ook iets dat Pause d´Agrumes Precieuse met gommage en modelation, 1h 30 heet. Misschien moeten we daar een prijsvraag over uitschrijven.

U ziet het, ik kan met verzonnen plaatsnamen komen als Mesdames/les/Pipi of Bonbon/Jeanette, maar in het echt is alles nog raadselachtiger.

We blijven hier 1 nacht en morgen doen we dan de laatste 750 kilometer....

En u mag ons van de paus niet meer discrimineren, hoor ik net, dus alles komt goed!

Nog 1 nachtje slapen! En misschien wel dromen van een half been...

• 29 Juli 2013 - 18:28

Astrid:

Goede terugreis. Ga zo nog even naar jullie huis. Zie jullie deze week weer.

• 30 Juli 2013 - 08:59

Geer :

Mannen,dank voor jullie uitgebreide verslag geving en welkom thuis.
    Til en geer