Van Hiroshima-Koya-san en van Koya-san-Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Van Hiroshima-Koya-san en van Koya-san-Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Van Hiroshima-Koya-san en van Koya-san-Kyoto

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

30 Maart 2017 | Japan, Kyoto

Donderdag, 30 maart 2017
Maar we gaan eerst terug naar gisteren, we vertrokken vroeg 8 uur van het hotel, eerst lopen naar de tram, dan de trein naar Hakata,supertrein naar Osaka, dan de trein 1 halte naar ander station,dan weer 2x trein naar Koya-san, kabelbaan,en tenslotte met de bus naar het tempelhotel.
De kamers waren nog niet klaar en we gingen naar een koffieshop voor koffie en wat lekkers, daarna naar het kerkhof dat dateert al vanaf 816, dus er waren er heel veel graven, in alle soorten en maten. Hier was ook de hoofdtempel van de grondlegger Kukai. Het was toch wel een aardige wandeling. Mijn kamer was groot op grond laggen dekens en een kussen, een tafel,met daaronder een elektrische verwarming,tefoon, en jawel ook een tv.
Het was daar erg koud en de ruimtes werden verwarmd door elektrische oliekacheltjes.
Om half zes hadden we een gemeenschappelijke maaltijd op onze hurken een vegetarische maaltijd nuttigen met de stokjes.
Vroeg naar bed en had goed geslapen tot 6uur.
Om half 7 was er het ochtend gebed in de tempel en ook het ontbijt ( vegatarisch) en met stokjes waarmee je moest eten.
Om 8 uur vertrokken wij met de bus .......(zes verschillen vervoersmachijosj)........van Osaka naar Kyoto.
En nu zitten wij in het Sun Rout hotel waar de kamer nu twee keer zo groot is als de voorgaande.
Groet Martin

• 30 Maart 2017 - 10:19

Jip:

En na het eten op de hurken weer gezelli naar de fysio! Tjemig, hoe doe je eigenlijk een moorkop of milkareep met stokjes?

Hier mooi weer, vanmiddag en morgen richting 20 graden. Verder nog steeds druk met werk, helaas.

Veel plezier verder!

• 30 Maart 2017 - 16:09

Astrid :

Wat weer een belevenissen. Met stokjeseten is niets voor mij. Krijg niets naar binnen. Jammer dat het er zo koud is. Veel plezier verder

• 30 Maart 2017 - 17:22

Madelein:

Oefening baart kunst met stokjes eten. In kyoto moet je ook naar het ponchocholaantje gaan. Een heel smal steegje met allemaal kleine eettentjes met aan de achterkant een terras aan het water.