Het regenachtige Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Het regenachtige Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Het regenachtige Kyoto

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

31 Maart 2017 | Japan, Kyoto

Vrijdag, 31 maart 2017
Ik had net het hele verslag van vandaag geschreven en ik wilde het verzenden valt internet weg dus opnieuw.
We hadden ontbijt hier op de tiende verdieping met een prachtig uitzicht.
In dit en andere hotels hebben wij geen ontbijt inclusief je betaald er voor maar dan heb je ook wat, morgen weer.
Naar de hoofdstraat, Kawaramachi voor de ingewijden, dit is een dure winkelstraat maar er komen wel alle bussen.
Wij naar Kinkaku-ji ofwel Gouden Paviljoen, we waren niet alleen maar je moest de route volgen en dan kom je prachtge langs het Paviljoen en de prachtige tuinen in de regen. Vanuit hier met de bus naar het Keizerlijk Park met het Keizelijk Paleis (Kyoto Gosho) en het Sento Keizerlijk Paleis (Sento Gosho).
Ook hier was een route langs de paleizen en andere paviljoens, deze zijn gelegen in prachtige tuinen. Alles was gesloten.
We gingen hier snel door heen want het kwam met bakken uit de hemel, we wilde dit niet missen.
Langs de paleismuur die erg lang is gelopen door de stromende regen en daar was weer een bushalte, wij naar de Gionddistrict.
In het museum voor moderne kunst een sandwich gegeten, niet bezocht we waren drijfnat.
Hier heb je het Pontocholaantje wat bekent staat voor het werkterein van de Geisha's.
Wij 's avonds hier naar toe voor het eten, en zagen hier een echte Geisha ze wilde niet op de foto, maar dat was best te begrijpen ze liep hier met haar mooie kleding door de stromende regen.
Het eten van vanavond bestond uit: zeewier, brocolli en tofou met een smaakje. Tweede gang, dun gesneden tonijn op een bedje van verse aangemaakte groente. En als klap op de vuurpijl een vissenkop met nog een oog, maar als je deze omdraaide zat erg heerlijke vis aan, en als toetje een ijsje na.
Morgen gaan we met trein naar Nara wat zonder regen erg mooi moet zijn, maar daar morgen meer over.
Groet Martin

• 31 Maart 2017 - 15:18

Madelein:

Wat jammer van de regen. Nara is inderdaad ook heel mooi!

• 31 Maart 2017 - 16:00

Astrid:

Wat jammer voor jullie dat het regent. Maar de indrukken zullen er niet minder om zijn. Weer een mooi verslag. Geniet er van.

• 31 Maart 2017 - 16:27

Jip:

Hier was het een stralende dag, maar 1 troost: Nu om half 5 regent het hier ook. Klinkt mooi allemaal. Ik vermoed dat die geisha's gek worden van al die toeristen die foto's willen. Hebben jullie ook al van die meisjes gezien die zich als pop verkleden?

Hier verder alles ok. Veel plezier weer en geniet ervan, zo vaak kom je er niet tenslotte!