Uit de jungle - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Uit de jungle - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Uit de jungle

Door: Geer en Mart

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

24 Oktober 2015 | Sri Lanka, Unawatuna

22-10
's ochtends hebben we met de 5 achterblijvers(de andere deden de wandeling) het dorp een beetje verkend, er was genoeg te zien zoals, goudsmit,slager,schoenmaker annex paraplumaker want die heb echt nodig in dit land zowel voor de regen als tegen de zon en natuurlijk een hoop kleine winkeltje waar je van verf tot levensmiddelen kan kopen.
We gingen maar wat drinken en we waren voor 5 inlandse Cola's
1.20 euro kwijt.
's Middags een vrije middag dus wat lezen en tukje doen en dan naar de bar voor een aperitiefje voor het diner.
23-10
Kamer 641 (Geer) u hebt uw rekening nog niet betaald, dit was een communicatie fout van de receptie, maar Geer had ook al
een keertje zijn sleutel vergeten af te geven.
Een uurtje rijden en op naar de waterval dat ging over een afstand van 4 kilometer stijle weg naar boven, Geer ging halverwege maar met de TUC TUC ( een overdekte bromfiets) naar boven onder weg werden we overvallen door bloedzuigers, die meteen werden verwijderd en dettol er overheen.
De waterval is de hoogste van Sri Lanka 240 meter, natuurlijk moesten de macho's van de groep zwemmen in het koude water.
Hier hebben we bij plaatselijke mensen gegeten.
Naar beneden durfte Geer het wel aan, sommige stukken zelfs in Fit Walk, we deden dit allemaal in de stromende regen, en die regen komt recht naar beneden.
15.00 uur aangekomen bij de camping, wij kregen tent 8 die had uitzicht over het meer, maar daar hadden we weinig aan want het bleef regenen tot we 10.00 naar bed gingen.
De tent had een grote voortent en in de tent zelf je kon staan er stonden twee stalen bedden in met matras en deken.
Wij zaten een stuk van het hoofdgebouw af en moesten klauteren over boomwortels en stenen, 's avonds verlicht door fakkels en olielampen.
Het was de laatste avond van onze beide gidsen en twee jongens hadden een parodie gemaakt lovemakers, een koppel moet dan scoren met een spelletje, zoals 4 ballonnen op 4 verschillende manieren laten ploffen zonder je handen te gebruiken en natuurlijk werden jongens die bepaalde meisjes leuk vonden naar voren gehaald.
Wij waren bijna ook van de patrij als Geer en Goor.
Aan het einde de gebruikelijke speech en bedankjes en natuurlijk de enveloppen met inhoud.
Nog een wodkaatje na, en door de regen naar de tent.
We hebben alle twee goed geslapen, bij Geer stonden die ochtend geen bomen meer.
24-10
Vandaag een lange reis naar het Long Beach resort onder weg goed en droog weer we stopten alleen voor koffie en een wegrestaurant.
We waren om 15.00 uur aangekomen in het hotel,we werden verwelkomd met een drankje en toen het begon vreselijk te regen en te onweren het is op het ogenblik zwart van de lucht en enorme lichten met knallen, het stroom valt ook steeds uit.
Nog even dit we zijn alle twee te pakken genomen door de bloedzuigers Geer wat minder maar ik wat meer zelfs in de bus hier naar toe had ik er een op mijn been, gelukkig hebben we een dokter in de groep die mij net wat betadinezalf heeft toegebracht.
Morgen komt de plaatselijke hostess van Fox voor de excursies.
Allemaal de groeten en de laatste dagen brengen we hier aan het strand door.

• 24 Oktober 2015 - 17:14

Astrid :

Klinkt allemaal weer geweldig. Alleen die regen is jammer. Veel plezier aan het strand. Lekker uitrusten.

• 24 Oktober 2015 - 18:14

Jip:

Hier geen bloedzuigers, wel beenslijtafe van het lopen. Ben nu net in hotel, 17 uur en klaar met lopen. Vanavond gezellig thuis, evt drankje op de hoek, pakken en uitrekenen hoe laat ik weg moet. Wintertijd morgen, dus een uur langer slapen, volgens mij, niet achteruit...

Alles prima verlopen hier, vandaag wat regen. Nu aan de sandwiches en yoghurt en thee en zo. Jullie hebben echt wel veel regen gehad zo te zien. Nu dus nog op 1 plaats aan het strand en excursies naar behoefte?

Veel plezier, heb net geprobeerd te facetimen, maar misschien zijn jullie de hort op, an het eten of al naar bed.

• 24 Oktober 2015 - 19:15

Cor:

Lekker hoor met al die dieren daar en zuigen doe ik toch maar liever op een andere manier.
    Alle gekheid op een stokkie maar ik bemerkt wel dat jullie heerlijke avonturen hebben.
    Is ondanks de regen de temperatuur nog wel aangenaam ?De tijd gaat ook best wel snel he,
    voor jullie het weten zijn jullie weer thuis dus geniet nog maar volop.Het leven hier is toch
    ingewikkeld,maar de herfst maak mooie kleuren en daar geniet ik ook van .
    Gisteren met Celia naar het Cobra museum geweest naar de tentoonstelling van Joan Miro.
    We hebben genoten.Op die schilderijen kom je ook dieren tegen en lijken vlgs mij ook op bloedzuigers.Met mijn blessures gaat het tot nu toe beter,Vandaag nog 3 rondjes bosbaan
    gelopen.Er waren studenten roeiwedstrijden,heerlijk hoor al die strakke broekje,
    lieve boys tot gauw.

• 24 Oktober 2015 - 19:19

Joke W:

Ik werd al bang, al 2 dagen geen mail van jullie,of ze zijn opgegeten door wilde
    dieren of last van de afslankpillen,ha ha ha
    jammer van die regen maar wel een prachtige excursie geweest, nu lekker bakken
    aan de BEACH,
    groetjes Joke

• 24 Oktober 2015 - 19:57

Hannie:

Jammer van die regen maar jullie vermaken je ondanks alles lees ik.Nu nog even lekker relaxen aan het strand en voordat jullie het weten zijn jullie weer in Holland.

• 25 Oktober 2015 - 00:05

Emmy:

Het is wel een byzonder avontuur voor je Geer! Haha, maar blijven genieten hoor! Jongens NIET naar boven kijken, dan komt die zon echt wel ! Nu nog n paar dagen rust? Of nog op stap met de gids? We lezen het graag! Het is een leuk verslag van jullie reis! Geniet nog maar even, de tijd vliegt voorbij.

• 25 Oktober 2015 - 00:05

Emmy: