Van Kandy naar Haputale - Reisverslag uit Haputale, Sri Lanka van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Van Kandy naar Haputale - Reisverslag uit Haputale, Sri Lanka van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Van Kandy naar Haputale

Door: Geer en Mart

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

22 Oktober 2015 | Sri Lanka, Haputale

21-10
We reden gisteren door de theeplantages en brachten natuurlijk ook een bezoek aan een theefabriek, dan zie ook wat voor een werk ze hebben om thee zover tekrijgen dat het te drinken is.
Ook zagen we dames thee knippen van de theestruiken ze knippen alleen de bovenste drie plaatjes eraf, want daar wordt thee van gemaakt.
Dan wordt er ook weer geluncht en dat deden we bij een waterval en een prachtig uitzicht over het dal met rijstvelden en theeplanges.
Op naar Bandarawela daar namen de trein die door de plantages reed en ons prachtige vergezichten gaf, en kwamen aan in Haputale.
Maar een reis zonder problemen is geen reis dus: een van de jonge medereisigster (blond) wilde een selfie maken vanuit het raam en plots en tak maakte hier een einde aan, Iphone en stok weg, maar gelukkig stopte de trein na een kilometer bij een stationtje en daar stapte ze uit met een andere reiziger om de Iphone te zoeken.
Het is hun gelukt de Iphone te vinden en namen de volgende trein naar onze bestemming.
Eind goed al goed.
Het hotel waar we nu in zitten ligt boven op een berg en is wat eenvoudiger dan de hotels die we hiervoor hadden.
22-10
Om 5.30 uur ging de wekker want we zouden een wandeling door het Nationale Park Horton Plains maken, Geer had al afgezegd en ik kreeg om 4.00 uur vreselijk kramp in mijn been, dus is ik was vroeg uit de veren om dit verslag te schrijven.
de rest van de dag zijn wij vrij en kijken wel wat we gaan doen.
Groetjes Geer en Mart

• 22 Oktober 2015 - 08:42

Ger Wesseling:

Wat een leuke verslagen van jullie reis. Wat een geluk dat Geer zijn telefoon niet uit de trein viel. Zou zonde zijn voor het museum waar ie volgende maand in ligt.
    Goeie remedie tegen kramp: half rolletje druivensuiker (dexstro energy) snel wegkouwen en gelijk heel veel water drinken!

• 22 Oktober 2015 - 09:07

Jip:

Kramp klinkt niet goed. Bananen toch, tegen kramp? Of voeren ze die allemaal uit en eten ze die zelf niet.. Even rust is misschien ook niet gek. Sterkte!

• 22 Oktober 2015 - 12:09

Joke W:

mmmmm,jammie jammie alleen voor die heerlijke taartjes zou ik daar al
    naar toe willen.
    Van die thee plukkerj heb ik in een thee-museum hier in Nederland wel eens gezien
    wat een werk er vooraf gaat voordat de thee hier in jouw kopje komt.
    Vreselijk die kramp, misschien iets teveel gedaan in korte tijd. Wij weten van een masseur
    dat kramp een tekort aan suiker is en dan is druivensuiker de snelste remedie om er af te komen
    maar dat kun je daar misschien niet kopen, suikerklontjes hebben ze vast wel.
    Maar jullie hebben wel een hele leuke reis,nog veel plezier
    liefs Joke W

• 22 Oktober 2015 - 12:38

Hannie:

In de taartjes zit wel veel zoetigheid misschien dat dat ook helpt tegen kramp! Heb je een golfbaan ontdekt en dan kan je niet golfen.Boeddha zei al "het leven is lijden"
    Geniet weer van deze dag
    Groetjes
    Hannie