Manus en Amazone gebied - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Manus en Amazone gebied - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Manus en Amazone gebied

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

06 November 2012 | Brazilië, Manaus

Dinsdag 6 november

Lieve familie en vrienden,

Zondag waren we 70 kilometer ten noorden van Salvador in Tamar waar de welgestelde naar hun badplaats gaan daar is ook een opvanghuis voor schildpaden dat was best leuk om te zien wat er allemaal gedaan wordt om deze beesten te redden van uitsterven.
Daar bleven de rest van de dag en hebben daar wat gegeten (gefrituurde visjes met patat) wat rondgelopen en ik heb nog even van Atlantische oceaan genoten.
Op de terug weg zaten we in de file want de Brazilianen hadden een lang weekend ivm Allerheilige en Allerzielen.
Onderweg begon het al te regenen en dat bleef de hele avond maar dan regent het hevig.
°s avonds met de groep wezen eten wij hadden een stoofpot van aardappelpuree met vlees en kaas, was lekker maar veel te veel.
Maandag ochtend wij weer op zoek naar een pinautomaat maar dat lukte weer niet.
Half twee vertrokken we naar het vliegveld voor de reis naar Manaus.
Op het vliegveld hebben we nog kunnen pinnen maar met onze gewone passen lukte het niet dus de creditcards werden aangesproken en dat lukte.
Deze vlucht duurt anderhalf uur naar Brazilia wat de hoofdstad is van Brazilie en daarna naar Manaus wat weer vier uur vliegen is. Het vervelende van dit alles is dat je met tijdzones te maken hebt, zowel de klok vooruit als achteruit, waren °s nachts in het hotel, het is hier in Manus nog warmer en vochtiger, maar je moet er wat voor over hebben.
Vandaag dinsdag °s ochtend naar de haven gelopen daar zijn op straat allemaal standjes waar je ook alles kan kopen wat je maar kunt bedenken.
Toen het theater bezocht wat in 1892 werd gebouwd met allemaal europeese materialen wat verdiend was van de rubberplantages.
Rustig terug gelopen naar het hotel en hier en daar gestopt voor een drankje want je moet met dit weer veel drinken, in het hotel geluncht en ben nu dit verslag aan het schrijven.
Morgenochtend half zeven ontbijt en dan voor drie dagen de jungle in eerst met de autobus en dan met de boot naar de lodge we mogen maar 5 kilo aan spullen meenemen dus alleen het hoogst noodzakkelijk, dat houd ook in dat we drie dage geen kontakt hebben met de buitenwereld. Na deze drie dagen vliegen naar de volgende bestemming en als het mogelijk is dan horen jullie weer van ons.
Gerard wel een aapje gezien maar hij wilde liever bij zijn broertjes en zusjes blijven.
Van
Van hier allemaal de groeten en tot de volgende keer.
Liefs Hannie en Martin

• 07 November 2012 - 10:25

Gerard J Van Der Maat:

Mart,wat leuk om te lezen en wat is het zwaar he,al die tijdsverschillen ,dat eten en drinken poh poh maar je weet vakantie wordt pas leuk als je thuis bent.Wat betreft dat aapie ,'t mag ook een dooie zijn hoor,ze schijnen goed te smaken en hebben weinig graatjes!
    Doe zuinig aan in de jungle en keer beide behoeden weerom.
    xx Geer/Til

Zie ook bericht Hannie

• 07 November 2012 - 11:51

Astrid:

Heel veel plezier in de jungle. Hoop dat de lodge een beetje goed is. Jullie zijn daar toch 3 dagen. Maar dat zal wel goed komen.