Eerste dag, garriveerd in zuidwest Duitsland - Reisverslag uit Bad Bellingen, Duitsland van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Eerste dag, garriveerd in zuidwest Duitsland - Reisverslag uit Bad Bellingen, Duitsland van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Eerste dag, garriveerd in zuidwest Duitsland

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

24 Juli 2016 | Duitsland, Bad Bellingen

Ha die kijkers!

Vanochtend rond 7 uur de deur dicht getrokken en richting zuiden gereden. Bij Venlo de grens over en rond een uur 10 de eerste koffie. We hadden eigen broodjes met gebakken ei ( zgn Moerelletjes), dus niks Kuchen of Torte.

Via Keulen, Koblenz, Karlsruhe, Baden 2x naar een plaatsje vlak boven Basel. 10 km voor de eindstreep file door botsing verderop. Veel caravans, maar geen vrachtwagens. Zal morgen wel anders zijn. Nog een keer gestopt voor koffie en toilet. Dit keer geen opwekkende prostaatbehandelingen boven de urinoirs. Ook geen kachelreclame, trouwens.

Onderweg nog een ree gezien, grazend min of meer in de berm. Dacht eerst dat het grote hond was.

Verder niet veel beleefd. Hotel hier is keurig, grote kamer met zitje en bloembakkenbalkon, mooie badkamer. We zullen straks wel een rondje lopen hier, maar zakken nu wat uit van het rijden. Morgen bij Basel de grens over richting Gotthard en dan naar Brescia bij het Gardenameer.

Kortom nog geen madonna's ongestoten of gobelins gescheurd. Ook nog niks gekocht, of telt tanken ook?

Warm bewolkt weer. Niet alles gezien onderweg, want ogen zakten steeds dicht. Snelweg is lange groene muur, dus heel erg is dat niet. Tot zover maar weer!

Dit jaar zijn de verslagen alleen voor wat familie en vrienden. De rest doet dir ook niet, dus dan hoeven ze niet te genieten van mijn literaire bespiegelingen. Trouwens, van jullie ook nooit een reisverslag gelezen, terwijl jullie veel digitaler zijn dan ik... Geeft te denken, misschien is dit ook jullie laatste jaar. Geniet er maar van, je weet niet hoe lang het nog duurt met ons gereis. Ook een heel gedoe naar het buitenland met quiltring en weefraam. Wij lijken wel gek!

• 24 Juli 2016 - 16:33

Hannie:

Goede middag mannen,
    Ik heb alweer genoten van het allereerste verslag,nog niets gezien of mee gemaakt maar toch alweer een leuk verslagje. Gewoon genieten en gezond blijven, dan volgt de rest vanzelf.
    Ik wacht met spanning op het volgende verslag.
    Nog een fijne zondag en een goede reis verder.
    Groetjes
    Hannie

• 24 Juli 2016 - 16:48

Astrid:

Zo heren, de vakantie is voor jullie begonnen. En inderdaad eerste verslag is al weer heel leuk om te lezen. Langs reisagent al weer achter de rug. Morgen nog en dan alleen maar leuke dingen doen en bekijken. Goede reis morgen en heerlijk gaan genieten.

• 24 Juli 2016 - 18:53

Tante Pi En Tante Pa:

hey tantes!
    wat fijn dat jullie al een klein bruin reetje hebben gezien,nu kan het beginnen!
    groetzie
    en KUS

• 24 Juli 2016 - 19:41

Madelein:

Rust vanavond maar lekker uit in jullie hotel, morgen weer een dag rijden. Heel veel plezier straks in Italie. Sander is vanmorgen om kwart voor 7 vertrokken maar die is nog niet in Kopenhagen aan gekomen.

• 25 Juli 2016 - 19:09

Paul:

il dottore est arivato!
    is de dokter nu alweer aangekomen?
    arme man....
    KUSCHI

• 25 Juli 2016 - 20:45

Ans Moerel:

Weer genoten van het reisverslag ,zie uit naar de volgende !!!
    Veel plezier!! Liefs,Ans