We zijn al een paar dagen in Sicilie - Reisverslag uit Noto, Italië van Ans en Martin - WaarBenJij.nu We zijn al een paar dagen in Sicilie - Reisverslag uit Noto, Italië van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

We zijn al een paar dagen in Sicilie

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

16 April 2012 | Italië, Noto

Lieve familie en beste vrienden,

Het was met recht vrijdag de 13 Jip ging vroeg met de bus naar Lianne ( collega van Jip) want Jip zou met haar mee rijden naar school, had ze het vergeten dus Jip belde mij op en haalde hem op bij de Singelgarage. Wij naar Hoorn want hij had om negen uur zijn eerste examen om af te nemen.
Ik weer terug naar Alkmaar gauw douchen en op naar Hannie.
Met trein naar Schiphol in Zaandam overstappen en kregen daar te horen dat er seinstoring was bij Schiphol, dus door naar Sloterdijk en daar maar kijken hoe we op Schiphol zouden komen, maar dat viel allemaal wel mee.
Bij de KLM ingecheckt op de nieuwe manier dan moet je je eigen koffer inchecken.
De vlucht ging op tijd en het overstappen op Rome ging ook vlekken los.
Kwamen om 19.00 uur op Catania aan en meteen door naar het autoverhuur bedrijf daar alles geregeld, en wij op naar Linguaglossa het ging prima met de Tom Tom dat kwam goed uit want het was slecht weer.
We hadden onderweg de eigenaresse gebeld dat we er aankwamen, en stonden klaar voor ons ontvangst.
Het was al laat en we komen nog eten in het hotel tegenover ons B&B het was een 5 sterren hotel
De ober zou een echt Siciliaans menu voor ons maken, vooraf 4 soorten kaas en worst en daarna spaghetti carbonada en Hannie ravioli met pistache nootjes.
Als afsluiting nog een gebakje en we konden niet meer.
We moesten bij de receptie afrekenen fles wijn, water en eten voor 25 euro p.p. en daarna nog een afzakkertje in de bar.
Vandaag Hannie jarig en we gaan naar Taromina daar het een en al bekeken en rond gelopen kerkje in kerkje uit en op het centrale plein naar een bruidje gekeken, het was mooi weer en het zonnetje scheen.
Terug naar ons B&B en in het zonnetje wat gezeten. ´s avonds naar het stadje er zijn bijna geen restaurants dus na wat gelopen te hebben kwamen wij bij Alberto.
Goed gegeten naar huis voor de nachtrust.
Zondag 15 april
Na het uitgebreide ontbijt wij aan de wandel, het is een hele goed beschrijving maar wij lopen altijd fout, maar dat hindert niet je bent bezig, eerst vlak en daarna via keienpaden naar boven tot het hoogste punt en dan weer naar beneden via een keienpad. Het was een mooie wandeling en waren drie uur bezweet in onze B&B. We hadden wel een pilsje verdiend, dus wij naar het hotel daar twee pilsjes en wat nootjes voor 24 euro maar omdat we gasten waren van het B&B was het maar 20 euro.
Wat bleek namelijk het hotel was ook van de eigenaresse te zijn, die zat daar met haar familie.
Na een tukje gedaan te hebben gaan we nu weer proberen een restaurant te zoeken.
Morgen naar Noto dat ligt in het zuiden van Sicilie
Gisterenavond gegeten en we waren met z’n tweeën alleen kregen eerst een video over de Etna en daarna heerlijk gegeten, terug naar het B&B en Hannie was niet lekker (koud),
Maandag 16 april Syracusa en Noto.
Het kwam met bakken naar beneden en ook onweer erbij, na het ontbijt vertrokken en rustig naar Syracusa gereden wat rond gelopen en het was stralend mooi weer zelfs warm.
We konden ons nieuw B&B makelijk vinden en hebben nu alle twee een eigen kamer.
’s Middags op terras gezeten en gaan nu naar de stad om te eten.
Groetjes Hannie en Martin

• 16 April 2012 - 18:33

Theo:

Leuk verslag , hoor martin

• 16 April 2012 - 18:41

Geer Van Der Maat:

Zo voor zo'n eerste paar dagen ,een heel mooi verhaal.Genieten dus en nog veel mooi weer
    Geer

• 16 April 2012 - 20:48

Cecile:

Hallo lieve vrienden.
    Wat leuk dat jullie weer berichtjes sturen.
    Hannie, van harte gefeliciteerd, gezellig om dat zo samen te vieren.
    Ik kijk weer uit naar jullie volgende verhaal.

groetjes Cecile

• 17 April 2012 - 03:11

Linda En Rene:

hoi martin , maar goed dat alleen vrijdag de 13 de was , want de rest vd dagen is gelukkig goed gegaan, het reis verslag is ook een beetje een eetverslag , maar ja wat wil je ook in een land met zoooooveel lekkernijen, en het is weer goed wandelen he ! wij wensen jullie nog veel fijne dagen en mooi weer o ja, en lekker eten groetjes van linda en rene