De laatste dag - Reisverslag uit Palermo, Italië van Ans en Martin - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit Palermo, Italië van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

De laatste dag

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

25 April 2012 | Italië, Palermo

Woensdag 25 april.

Lieve familieleden en beste vrienden,

Vandaag de laatste dag op Sicilië het is Bevrijdingsdag en iedereen is vrij, en mooi weer.
Na het ontbijt gingen we door de verkeerloze straten naar de bus halte want we gaan met bus naar Monreale.
We moesten nog overstappen en wachten op de volgende bus die pas na drie kwartier later kwam want de bussen reden om het uur. Terwijl wij zaten te wachten werd een Nederlandse toerist van haar gouden ketting beroofd, hij werd zo van haar hals afgetrokken, er werd een achtervolging in gezet en de ketting werd terug gevonden maar wat er aanhing was weg.
De Sicilianen die het zagen schaamde zich voor wat was gebeurd, maar zeiden ook dat je hier geen gouden kettingen moet dragen want dan vraag je ernaar.
Wij met de bus die werd al gauw heel erg vol, tot we hoorden GVD mijn portemonnee is weg.
Wij zonder beroofd te zijn kwamen aan in Monreale wat zo’n 8 kilometer van Palermo ligt.
En natuurlijk word de mooiste kerk van de wereld boven op een berg gebouwd, maar het was de moeite waard.
Na dit alles te hebben bezichtigd weer met de bus terug het was nu weer goed op letten op je spullen want we zagen twee jongens constant om toeristen draaien.
We hadden wel een pilsje verdiend, heerlijk in het zonnetje met een hapje.
Morgen gaan we om 05.45 uur uit het hotel want bus naar het vliegveld vertrekt om 06.15 uur, het is ongeveer een half uur rijden en als alles meezit vertrekt het vliegtuig om 08.40 uur naar Venetië voor een tussenstop en dan door naar Amsterdam waar we hopen te landen om 14.35 uur.
Het was een mooie reis en zeer ontspannend reis want het was wat wandelen en cultuur bekijken, het weer was goed en dan smaak alles wat je nuttig ook goed.
Allemaal bedankt voor de reacties en tot de volgende reis.
Arrivederci, de groetjes van Hannie en Martin

• 25 April 2012 - 19:46

Gerard Vd Maat:

Dank ,dank ,dank voor je leuke en onderhaudend verslag.Eeen zeer goeie terugrijs en tot horens.
    Geer