Even de stad en dan naar huis - Reisverslag uit Palermo, Italië van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Even de stad en dan naar huis - Reisverslag uit Palermo, Italië van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Even de stad en dan naar huis

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

24 April 2012 | Italië, Palermo

Lieve familieleden en beste vrienden,

Maandag 23 april
We zijn richting Ficuzza gereden onderweg hebben de pelgrimskerk Santuario Maria de Rosario di Tagliava nog aan gedaan.
In Ficuzza staat het jachtslot van Ferdinand I het was pas gerestaureerd en nog niet gestoffeerd.
Het is maandag dus alle musea zij dicht maar hier niet want er waren 5 bussen met schoolkinderen die een dagje uitwaren en we kregen ook een rondleiding van een docent die moeite had de kinderen hun aandacht te krijgen.
Wij gingen ook wandelen en deden een kleine route deze liep over de oude spoorbaan van 1886 tot 1954, dit was een goed pad het allemaal prachtige bloemen,
Aan het eind was een spoortunnel die hebben we niet genomen maar onze picknick gehouden, want we kregen in veel B&B picknicks mee.
Daarna terug gelopen en weer rustig door het prachtige landschap naar ons B&B gereden, geprobeerd te e-mailen maar we konden geen contact krijgen.
’s Avonds voor de laatste keer in de B&B gegeten, we kregen hier iedere avond een viergangen menu voor 20 euro en daar was de wijn een liter en fles water bij inbegrepen.

Dinsdag 24 april.
Na het ontbijt vertrokken naar het vliegveld want daar moesten we de auto inleveren we hadden de Tom Tom in gesteld niet via de snelweg want we wilden nog van het landschap genieten, alles ging heel snel en zo zaten we in het centrum van Palermo en vonden snel ons hotel, de kamers waren nog niet klaar dus gingen we nog een straatje rond en een klein hapje eten.
’s Middags wat door de stad gelopen en kwamen in straten met markten zij verkochten alles wat je maar bedenken kan van vlees, groentes,lampen tot zonnebrillen.
Vanavond hebben we zo als gebruikelijk uitgebreid gegeten en zit nu bij Hannie op de kamer dit verslag te schrijven.
Morgen met de bus naar Monreale waar de mooiste kerk van Italië staat maar dat lezen jullie nog wel.
Groetjes van Hannie en Martin (KWAUTJE)

• 24 April 2012 - 20:40

Zuster :

Broeder
    Wat geniet jij toch en ik geniet van jouw verhalen.Een goede terugvlucht
    Zuster

• 25 April 2012 - 05:50

Astrid:

Jammer voor jullie dat het er al weer bijna op zit. Nog 1 dag genieten. Een goede terugreis morgen.
    Astrid

• 25 April 2012 - 07:18

Geer Vd Maat:

Het is KAUWTJE,veel plezier nog en een goede vlucht.
    Geer