Arrivati in Italia! - Reisverslag uit Rodengo-Saiano, Italië van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Arrivati in Italia! - Reisverslag uit Rodengo-Saiano, Italië van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Arrivati in Italia!

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

25 Juli 2016 | Italië, Rodengo-Saiano

Vanochtend om 7 uur op en om 7.30 ontbijt. Toen auto in richting Zwitserland. Door Irma gewaarschuwd voor snelheidscontroles aldaar dus ons keurig gedragen. Er doken wat namen op uit mijn jeugd, toen we vaak naar Zwitserland gingen, zoals Chur en Interlaken. De Gotthardtunnel staat al ver voor Luzern op de bordjes en ook de tomtom was prettig, want we hadden van alles een wegenkaart, maar niet tot in detail van dit land. Voor de G tunnel even koffie en tanken. Danke klonk als Dankge, dus dan weet je waar je bent. De shop lag voornamelijk vol met chocolade, maar we zijn sterk gebleven. Toen naar de tunnel, die heen en weer gaat in 1 buis. Daarvoor enige tijd zeer langzaam verkeer door doseerstoplichten, maar echt erg was dat niet. Landschap Zwitserland veel hoge groene bergen en hier en daar waterval. na de tunnel zit je in het Italiaanse deel vh land. Doorgereden naar de grens en daar weer een stop met koffie, broodje en heet zonnig weer. Daarvoor was het bewolkt en koeler. Toen verder richting Milaan, daarvoor al afgeslagen richting Veneria dat ze hier met een z schrijven. Ook Monza stond op de bordjes, maar de Non van niet kunnen ontdekken. Via Bergamo nu ten westen van Brescia. De weg erheen is druk en links en rechts vol fabrieken en bedrijven, vlak terrein. Hotel is luxe, maar geen restaurant. In garage allemaal eigen afgesloten boxen met deur naar de gang. Hotelkamer zonder balkon, wel airco en overal spiegels, wat dan weer confronterend is, alles grijs wit. Even bezig geweest om internet ad gang te krijgen, anders gaan jullie weer klagen.

Gisteravond nog schnitzel en geschnetzeltes gegeten en daarna een Schwarzwaldkuss, choco ijs met slagroom, kirsch en kersen. Toen door het dorpje gelopen dat een kuuroord is met een fraai kurpark vol bloembedden en hippende lijsters, waar wij merels hebben. Overal Klinikum en Med. Praxis en zo. Meestal doen we Beim Artzt als we eropuit tekken, maar Martin vond het nog te vroeg.

Morgen Brescia verkennen en vanavond hier in het dorpje iets eten. De straatjes ademen buitenwijk en lijken meer Duits dan Italiaans, maar misschien moet ik dat niet hardop zeggen. A domani, misschien!

• 25 Juli 2016 - 17:44

Astrid:

Zo dat waren 2 lange dagen reizen. En nu gaan genieten. Klinkt lekker zo'n ijsje. En heerlijk al die chocolaade in Zwitserland. Is het dorpje dichtbij het hotel? Zo ja dan kunnen jullie in ieder geval lopend er naar toe. Eet smakelijk vorr zo meteen .

• 25 Juli 2016 - 18:15

Hannie:

Sterk hoor de chocolade links laten liggen! Maar als jullie nu veel gaan wandelen kunnen jullie ook chocolade nuttigen

• 25 Juli 2016 - 19:26

André:

Waar ligt dat kuuroord??? Dat is kuren zoals ik me dat voorstel