Zij een kasteel, wij een kasteel! - Reisverslag uit Meyrueis, Frankrijk van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Zij een kasteel, wij een kasteel! - Reisverslag uit Meyrueis, Frankrijk van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Zij een kasteel, wij een kasteel!

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

20 Juli 2013 | Frankrijk, Meyrueis

Vanochtend weer om 8 uur op, flink ontbeten en vertrokken uit La ferme Lamy. Mooi zonnig weer, warm. Eerst richting Sarlat en vandaar afgeslagen richting Figeac, waar wij met zicht op de markt koffie dronken en even rondliepen. Toen verder naar het oosten en weer gestopt in Rodez, Grote roze stenen kathedraal, begonnen in 12 zoveel met daarin knallende glas in lood ramen, modern maar erg mooi en overrompelend. Er tegenover wat gegeten en toen door naar ons hotel. Daarvoor langs een kronkelende weg langs de Gorges du Tarn en de Gorges du Jonte (een gorge is een kloof) . Spectaculaire rotsformaties en veel groen. Uiteindelijk beland in Meyrueis, of eigenlijk Ayres in het Chateau d'Ayres. Wij hebben kamer Violette, in geel met wit, met uitzicht over de parkeerplaats en een kastanje; onder het balkon een omheining met twee heftige boxers, dus ontsnapping is onmogelijk. Boven ons is een torenkamer, zie verder Nelleke Noordervliets De as van mijn moeder.

Zitten nu in salon met chintz-achtig behang en Biedermeier canapé, want daar doet het internet het beter. Net riant gegeten, met een voorgerecht in een waaierachtig deegflapje, weer kanariebout, kaas en een toetje met kastanjepureering waarin heldere drank dreef.

Ommetje gemaakt, geprobeerd met boxers aan te pappen. Blijven hier twee nachten. Net voor het eten flinke bui, dus binnen eten. Het blijft afzien.

• 21 Juli 2013 - 08:56

Hannie:

Goedemorgen mes amis,
    Als ik het zo lees is het echt wel afzien ,lekker eten,stukje spazieren, dorpjes bekijken,kamer Violette en dan die salon! gelukkig hebben ze er internet want zonder dat kunnen wij niet meegenieten en wij genieten wel van de verhalen van wat jullie zoal beleven.Dus ik zou zeggen amis nog even "afzien", vooral blijven delen, wat gedeelde smart is halve smart.
    Een hele fijne zonnige dag nog.
    Groetjes
    Hannie

• 21 Juli 2013 - 17:45

Astrid:

Had wel een muisje willen zijn. Dan was ik in 1 van jullie koffers gekropen. Wat ontzettend leuk allemaal