Garçons, garçons, garçons, quelle chaleur! - Reisverslag uit Meyrueis, Frankrijk van Ans en Martin - WaarBenJij.nu Garçons, garçons, garçons, quelle chaleur! - Reisverslag uit Meyrueis, Frankrijk van Ans en Martin - WaarBenJij.nu

Garçons, garçons, garçons, quelle chaleur!

Door: Jip

Blijf op de hoogte en volg Ans en Martin

23 Juli 2013 | Frankrijk, Meyrueis

Oftewel, jongens, jongens, jongens, wat een hitte. Onze kamer heeft airco, maar we hebben nu gewoon de tuindeuren open, zitten in de schaduw naast de cipres, kijkend op de vijg. Vanochtend buiten ontbeten en toen de auto in naar Arles, waar Van Gogh ooit heeft gezeten. Het gele huis vh schilderij is in WOII gesneuveld, maar het hospitaal waar hij verbleef staat er nog en is nu de Espace Van Gogh met een binnenplaats vol bloemen. We reden de stad in en ook weer over de rivier eruit en vonden een parkeerplaats bij een supermarché. Toen de zachtgroene Rhône weer over te voet en de wandeling begonnen. Erg warm in de stad, misschien wel een graad of 40. De huizen zijn crème met zachtrode pannen. Beetje de route uit het boek gevolgd, langs stadhuis, basiliek Ste Tartine met romaanse en gotische kenmerken en opmerkelijk westfront vol beelden die je echt aankeken. Toen langs het Romeinse amfitheater en de arena, bijzonder, twee van die dingen in 1 stadje. Alles van witte steen. Koffie op terras met vogelgeluiden (overal hoor je hier de oorverdovende cicades) uit de speaker en toen via openstaande poort de arena bekeken. De wandelgangen lekker koel. Via de officiële uitgang er weer uit, scheelde toch 15€.

Verder gewandeld, ook langs het badhuis van keizer Constantijn en toen nog even langs de rivier, waar grote cruiseboten hun passagiers afzetten. Mooie winkeltjes ook, maar het geheel doet erg heet en droog aan. Retour auto, even boodschappen in supermarché en toen retour Maussane. Daar weer geparkeerd in het dorp, lunch op terras ,bordje pasta met rosé. Het ijs voor het water was binnen ja en nee gesmolten. De doorgaande straat heeft hoge platanen en dat is geen overbodige luxe hier. Toen retour hotel, wat gelezen, gedut en net gezwommen. Nu op terrasje opdrogen, na eerst dood koolmeesje verwijderd te hebben. Bij gewone mensen vallen de mussen dood van het dak, maar bij ons...

Straks in het dorp eten. Loop je zo naartoe. Gisteren zaten we hier, was ook prima trouwens.

Morgen wellicht naar Avignon.

Au Camembert!

• 23 Juli 2013 - 21:16

Geer:

Gaat goed met jullie!Hier ook heel heet,maar gelukkig morgen Onweder en al dat soort plezier.
    Geniet er maar van en eet ze fijn verder.Met Mart ook alles goed?
    tot mails Geer xxx

• 23 Juli 2013 - 23:27

Paul/Willem:

hier ook bloedje warm maar wij klagen niet hoor,lekker naar het strand en zelfs op de markt in Den Haag
    gaat het goed ondanks de hitte. Als jullie in Avignon zijn zeg dan maar dat wij over een maandje ook weer
    langs komen kunnen ze alvast oude spullen op straat zetten. Groetjes Paul /Willem

• 26 Juli 2013 - 20:02

Astrid:

Klinkt allemaal fantastisch. Hier vallen echt de mussen. Kan er slecht tegen. 45 graden op mijn balkon. Wat een rot krant, dat alkmaars dagblad. Heb hem 3 keer gehad en hij ligt ook niet bij jullie.
    Heel veel plezier.